17/4-10

Nu har jag precis kommit in från parken där jag har legat på en filt och solat med Kodi! Guud så härligt det är ute nu. Typ sommar. Jag sprang nästan på vägen hem så att man skulle hinna ut en sväng innan solen försvann. Jag hoppas på att solen är framme på måndag. Min enda lediga dag. Det vore nice!

Fia och jag möttes upp och tog en chailatte som vanligt på Nero när jag slutat, innan det var dags för henne att gå till jobbet. På Nero träffade vi Mathilda också som jobbar där. Vi har faktiskt blivit lite tjenis med personalen nu när man är där i stort sett varje dag. Mathilda och jag bestämde iallafall att vi ska ses i stan ikväll och gå till ett ställe som heter The Central. Tydligen var det en hel del band som skulle spela där ikväll, så det låter ju trevligt:)
Fia och jag hade en liten diskusion om den här vulkanen som fått för sig att få utbrott på Island. Hon sa att förra gången nåt liknande hände så varade det i 14 månader. Tydligen så var det på 1800-talet. Vi får vi verkligen hoppas att det inte varar i 14 månader den här gången, för då blir det jobbigt att ta sig hem i maj.. Visserligen så kan man ju ta båten. Men det låter jobbigt. Hoppas vulkanen lugnar ner sig snart!


på väg till jobbet imorse (07.30)!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0