11/11-09

Fasen vad tiden går. Imorgon är det två veckor sedan vi åkte hem på besök. Helt otroligt. Jag hoppas att de följande 5-6 veckorna kommer gå liite långsammare:)

Vi började denna dag med att göra scones! Jag måste säga att vi är ett väldigt bra team vad gäller bakning och matlagning. Jag har nog aldrig bakat eller lagat så mycket god mat som vi har gjort här. Windy och Mike är rätt imponerade;)

Igår var vi och storhandlade. W körde oss till ASDA. Han berättade på vägen att han aldrig hade skjutsat på några andra inneboende. Så..vi känner oss faktiskt lite bortskämda emellanåt.. :) Lite roligt var det när vi skulle hoppa in i bilen. Jag mitt pucko ställer mig på höger sida (precis som man gör i sverige) för att hoppa in på passagerarplatsen. Windy ställer sig brevid och tittar lite undrande på mig "vill du köra?". Oj då! Ratten sitter fortfarande på vänster sida. "Eh, nej för tusan inte på fel sida av vägen, aldrig i livet"!

I helgen så ska vi göra våra kära grabbar en stor tjänst. De ska till Barcelona torsd-månd, så vi ska ta hand om alla 4 hundar + hönsen. Det är bara att hoppas att alla djur (och vi) är vid liv på måndag! Det ska nog gå bra. Men eftersom att jag jobbar kväll torsdag och fredag så ska Preston komma och hjälpa Fia att rasta hundarna på kvällen. Hon kände att det kan bli liiite jobbigt att ta ut alla 4 på en gång. Vilket jag förstår..

Förresten Nik på jobbet fick tag i Lingon! Han hade varit på IKEA och fyndat. :)

Lite bilder från bonfire
- liiite större än vårat valborgsfirande..
 -jag, windy o preston
-W i ett nötskal!
 -preston, W o Fialotta
 -riktigt fint fyrverkeri
- Fia, jag och barnen åkte karusell;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte visste jag att du kunde laga köttbullar. Upp till bevis när du kommer hem. Du får göra julköttbullarna!

2009-11-12 @ 19:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0