8/11-09

Oj, vad dålig jag är på att uppdatera. Men det blir liksom inte av att man sitter så mycket vid datorn. Nu har jag fått jobba en hel del. Vilket är hur kul som helst. Jag hade inte kunnat trivas bättre på jobbet faktiskt. Alla är så himla underbara:) Härom dagen så frågade chefen Nick om jag kunde något om svensk mat. Det kan man ju litegrand om iaf såklart. Han frågade om jag kunde göra köttbullar vilket är bland det första man tänkter på när det gäller svensk mat. "eeh, jo visst. Det kan jag väl." Fia och jag gjorde ju iaf väldigt lyckade köttbullar häromdagen, så det ska nog inte vara några problem! Så igår minnsan så stod jag i köket och rullade köttbullar. Jag måste erkänna att Nick såg ganska nöjd ut när han fick provsmaka :) Nu återstår bara att hitta lingon, vilket verkar vara näst intill omöjligt. Det är verkligen svenskt har vi insett. Vi har varit i x antal butiker och frågat efter "lingon berry" och överallt ser folk ut som frågetecken. Någon hade visst hört talas om det och frågade om det var sånt där man fick på IKEA.. Hm, jaja det ska bli väldigt intressant att se om Nick eller rättare sagt, hans fru lyckas hitta dessa bär:)

I torsdags var det ju bonfire här. Här snackar vi valborg men 1000 gånger större. Fy sjutton vad folk det var. Ändå var det eldar lite här och var i staden, men den vi besökte var nog den största. Det var ett skitstort nöjesfält med massa karuseller och kioskar där man kunde köpa toffeeapple och lotter. Vi kikade på fyrverkeriet och sedan tog vi oss två åkturer. Windy och Preston gjorde oss sällskap i den sista. Vi avslutade en jättelyckad kväll på Brownes:)

Fia med flax är tillbaka iallafall. Hon blev ju tråkigt nog av med jobbet nyligen då Cafe Latino var tvungna att stänga efter massa strul med förra ägarna. Hennes arbetslösdepression blev inte lång. Visserligen tycker jag damen har varit på väldigt bra humör och hållit sig väldigt sysselsatt. Men imorgon ska hon på jobbintervju. Redan! Det är väldigt många som är ute och söker jobb så det är helt otroligt bra. Så imorgon blir det att hålla tummarna för Fialotta.

Nu ska vi värma en sopp i koppen och sätta oss i soffan med vårat fluffiga täcke.
Datorn har bestämt sig för att strejka ikväll så bilder kommer en annan dag:)
På återseende.

/Anna


Kommentarer
Postat av: Hanna

Gu va kul att du trivs så bra me jobbet :) Låter verkligen mysigt me "bonfire"! Kul att Fia ska på jobbintervjuv me :) Ni verkar ha det kanon! Hoppas allt e bra me dig annars :) puss på dig! <3

2009-11-09 @ 15:17:07
Postat av: Jonas

Det är nog ingen dum idé att kolla efter lingonsylt på IKEA, om ni inte redan gjort det. De brukar sälja lite svenska livsmedel, svenskt godis och sånt...

2009-11-10 @ 00:27:42
Postat av: anna

Nej, det var verkligen ingen dum idé. Nik på jobbet har nu varit där och fyndat! Så nu ska vi sälja svenska köttbullar för fullt :)



Hanna: Hoppas allt är bra med dig med. Har äntligen svarat på ditt mejl efter några veckor.. Puss på dig<3

2009-11-11 @ 13:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0