shopping o 30årsfirande

Vi har ägnat hela denna eftermiddag på stan. Vi Har fyndat en hel del. Mest julklappar, men jag hittade även två snygga klänningar på pink. :) Helt otroligt så mycket snyggt det finns. Men vi sparar den stora shoppingen till sista veckan!

Som jag nämnde så var det 30-års fest här i lördags. Vi var ca 20 pers. En liten fest enligt Windy som i vanliga fall brukar ha fester med ca 50 gäster. Förstår inte hur alla får plats! Större delen av kvällen satt vi faktiskt utomhus vid en liten brasa som Windy hade fixat. Jag som satt närmast elden fick vara med om x antal saunamoments. Men mysigt, det var det:) Dessutom dök två grannar upp helt plötsligt. Lite konstigt att vi missat dem! En av dem, John har Windy berättat lite om. Första gången han träffade honom var just på en fest här i huset. Windy som var nyinflyttat tyckte att det kunde vara trevligt att bjuda de närmsta grannarna. Tre var dem som dök upp. Bla den här John som verkade lite blyg.. Helt plötsligt försvann han och Windy frågade de andra vart han hade tagit vägen. De berättade att han hade en rolig stund för tillfället. W skakade på huvudet och tänkte inte mer på det då det helt plötsligt ringde på dörren. Utanför stod en lång, smal,och riktigt lättklädd dam. Damen presenterade sig som Bambi och visade sig efter en stund vara just den blyga John. Lite komiskt är det ändå att vi bor med två bögar och har en transvistit i dörren bredvid^^
Dessutom är det inte längre bara hundar och höns i hushållet. Vi har fyra baby-ducks i tvrummet! Alltså fyra små bebisankor. Såå sjuuukt jäkla söta är dom! Bara en vecka gamla:)


Vi var även på Fias jobb idag för för hon skulle fixa med några bankuppgifter. Efteråt stog vi och snackade lite med en av cheferna. Han frågar om det är vi som bor ihop och sådär.. Fia : "Ja, det stämmer. Men Anna har riktig hemlängtan just nu, som vi måste försöka göra något åt"
Just det, hemlängtan var det ja! Preciis. Vi har nämligen bestämt att vi ska skylla på varandra när det är dags att åka hem. Våra arbetsplatser vet ju inte om att vi ska åka om tre veckor. Hade vi berättat det från början så hade vi säkert inte fått något jobb. Så på mitt jobb tror folk att Fia vantrivs något enormt och är arbetslös:)
I veckan måste jag prata med dem på jobbet så det inte blir helt kris när jag försvinner. Fyyyyy säger jag. Uch, jag kommer nog inte kunna hålla tårarna tillbaka. Jag jobbar verkligen med helt underbara människor så man kommer känna sig som en skit.

Nu ska jag slänga mig i soffan och hoppas på att x factor går i repris ikväll!

 - vi bestämde oss för att träna hundarna en dag. Vi lyckades till slut att få alla ligga ner samtidigt!:D
  -Är dom inte bara föör underbara?
    - utgång på G
     - lite 30-års firande som innehöll bla vedsågning!
  
Jag säger bara en sak, kärlek!


Kommentarer
Postat av: Fia

Och nu bakar vi scones mitt i natten och forbereder oss infor att ga upp i Ottan och vacka fodelsedagsbarnet imorgon:) Gud vad bra vi har det med vara grabbs och superharliga jobbarkompisar... Det blir ratt sa mycket svart att spela deppig och hemsjuk nar jag halsar pa Pumpkin nasta gang.

2009-11-24 @ 01:46:27
URL: http://fiaelisa.blogg.se/
Postat av: anna

Det gjorde vi allt! O som sagt battre kunde vi ju inte ha det...:)

2009-11-24 @ 17:38:53
Postat av: Bella

gud vilket härigt inlägg :D förstår att det är jobbigt det där med hemresan.. vet ju precis hur det känns med det där samtalet.. och du som inte ens vill åka därifrån. då måste det vara ännu jobbigare... tänker på dig vännnen!! <3

2009-11-26 @ 22:41:31
URL: http://bellsibubs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0