16/10-09

Jag får väl börja med att be om ursäkt för dålig uppdatering. Men här kommer ett väldigt litet inlägg efter vissa påtryckningar;)

Det har väl inte hänt så speciellt mycket sedan sist. I onsdags var vi faktiskt i kyrkan! Vi har snackat lite med några i kören där som tyckte att vi skulle komma och lyssna på dem på onsdagens gudstjänst. Varför inte tänkte vi. Det kan ju vara spännande att se hur en gudstjänst i Nottingham går till. Det var väl vi och 15 personer till. 95% över 70. Så vi kände oss lite som om vi kom från en annan planet. Men de var riktigt duktiga måste jag säga. Vi båda fick gåshud flera gånger. Varför har vi inte sånna körer i Svenska gudstjänster?
Efteråt bar det av till en pub precis bredvid kyrkan. Även prällen hakade på dit och tog en öl. Lite förvånande..;P

Nu har jag ju äntligen varit på intervju för att få mitt insurance number. Tydligen tar det två veckor innan jag får ett nummer. Sedan tar det ytterligare två månader innan jag får mitt kort. Det betyder ju typ att vi är i Sverige då..
Sen var vi på banken igår för att fixa det sista med våra bankkonton. Vi var tvugna att ta med en vattenräkning eller liknande. Så vi kom dit med denna räkning. Fia fick visa sitt id och sen var allt ordnat och klart för henne. Jag född med otur kan däremot inte få något konto eftersom jag bara hade mitt körkort och mitt pass. Jag var tvungen att även ha ett vanligt svenskt idkort. Man kan ju tycka att ett pass borde vara tillräckligt? Så jag måste be någon där hemma skicka mitt vanliga idkort för att även jag ska kunna få ett bankkonto här. Woho..

Nu måste jag kila till jobbet. Hungry Pumpkin idag! Ikväll ska vi till "jam café" där det är lite livemusik och grejer ikväll:)

Roligare bilder än såhär bjuds det inte på idag.


 frulle

 St mary's church



Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för uppdateringen. Ointressant för dig kan tyckas - men jag lovar - intressant för oss här hemma!

2009-10-16 @ 15:19:37
Postat av: anna

varsegod:)

2009-10-16 @ 17:54:33
Postat av: Frida

Spännande med en pub bredvid kyrkan! Är kanske för att lätta upp stämmningen i kyrkraderna lite! :P Hoppas ni har en fin lördag!

Kram

2009-10-17 @ 14:48:30
URL: http://fridacarlssons.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0