30/8-2010

Tänk imorgon är det sista dagen i augusti. Hur fort gick inte den här sommaren? Jag börjar inse att det är faktiskt numera höst, solen skiner här idag och det ser ut som vilken härlig sommardag som helst.. Men väl ute är det bara ca 10 grader och solen värmer inte mycket alls längre. Denna dag började tidigt. 07.00 ringde klockan. Klockan 8 skulle jag nämligen möta jobbarkompisen Camilla vid trikken och åka på Redken-kurs. Vi hade inte riktigt koll på vart vi skulle. Har fått lite hjälp av Bella som varit där en gång tidigare. Hur som helst.. Vi irrade runt en timma innan vi till slut hittade fram till Loreals studio som låg mitt i vad som såg ut som ett industriområde. Tur att vi hade gott om tid på oss för vi hade endast fem minuter till godo när vi kom fram. Det var en riktigt bra kurs och vi fick göra dunderinpackningar på varandra och vi fick lyxiga produkter med oss hem!

Nu har Bells och jag storstädat och fixat med alla grejer som föräldrarna kom med i helgen! Det var allt ett rejält lass!

Har hamnat i någon "tänkarperiod".. Jag gör det ibland. Funderar över saker som inte alls spelar någon roll just nu. Framtiden. Men den finns ju alltid där! Det går ju inte att komma ifrån. Jag försöker säga till mig själv att " ta det lugnt och tänk lite mer i nuet". Fast det är saker som jag måste ta tag i nu för att jag så småningom ska kunna komma dit jag vill. Och den här gången är jag säker. Jag trodde aldrig själv att jag skulle säga det. Men jag ska studera. Vet inte riktigt när än, men jag vet till vad! Och det är väl en bra början?

slänger upp en bild på något, eller några som också finns i tankarna rätt ofta.

Kommentarer
Postat av: Fia

Lugna tankarna lite gumman, det ordnar sig, och som du säger, det är en otroligt bra början att du är säker. Du kommer att komma dit, det vet jag. Du behöver inte känna dig orolig för det.



Bilden väcker så många känslor för mig också..men...vissa saker har inget slut..finns alltid kvar, inte sant? :) <3

2010-08-31 @ 21:42:37
URL: http://fiaelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0