9/1-10

Efter 5 dagars passande av alla dessa djur så har man kommit på att höns, ankor och fyra hundar är nog inget som man vill ha på heltid. Speciellt inte fågeldjuren. Vi har kommit fram till att de är bara allmänt äckliga.
Luktar o grejer.
Hundarna är ju ganska mysiga ändå. Då dom är lydiga vill säga. Jag måste säga att både jag och Fia blev väldigt imponerade på Cody igår. Även han fick springa löst lite under kvällspromenaden. Då ser vi helt plötsligt någon klump som ligger på backen. Cody sätter full fart mot det som visade sig vara en hund. Vi själva har ju inte sett när han har käkat småhundar men det var inget vi kände för att vara med om igår heller. Under loppet av 3 sekunder hann vi med både hjärtattack, nervsammanbrott och dikta ihop en eventuellt behövande ursäkt till ägaren till den döda hunden. MEN som tur var så sprang Cody bara efter den något varv tills han faktiskt lyssnade på våra rop och snällt sprang tillbaka till oss. Phu!

När vi kom hem från promenaden så fixade vi lite på rummet. Jättemysigt måste jag säga att vi har det! Dock fortfarande svinkallt. Imorse stog termometern på 14 grader. Låter det inte härligt?

Idag har jag jobbat hela dagen. Fia jobbar till typ 12 inatt. Så det är jag och dogsen hemma. Det blir en lugn kväll framför tvn:)


-till vänster har vi rivit ut blad från almanackan. De månader som vi varit här än så länge.




Nottscounty halsduken som jag fick av Melv är uppe såklaart.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fint ni har det! Anka är gott - helstekt - prova det.....

2010-01-10 @ 09:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0